Niilo Nissinen valittiin Kokoomuksen johtoon Jyväskylässä

Nissinen valittiin puheenjohtajaksi Kokoomuksen Jyväskylän kunnallisjärjestön syyskokouksessa sunnuntaina 24.11.2019. Puheenjohtajana Nissinen aikoo keskittyä lähestyviin kuntavaaleihin sekä paikallisen näkyvyyden ja poliittisten kannanottojen lisäämiseen. Kokoomuksen viestintää on Nissisen mukaan kehitettävä ja vuorovaikutustapoja kansalaisia kohtaan uudistettava. ”Kokoomus kuuntelee, ei vain viesti yksipuolisesti”, Nissinen painottaa.

Politiikka on ollut Nissiselle tärkeä osa arkea opiskelujen, työn ja harrastuksen muodossa. Nissinen viimeistelee yhteiskuntatieteiden maisterin tutkintoaan Jyväskylän yliopistolla ja hän on työskennellyt muun muassa Kokoomusopiskelijoiden pääsihteerinä, kunnallissihteerinä sekä ollut aktiivinen yhdistystoimija vuosien ajan.

Jyväskyläläisen kokoomuskentän tuntijana Nissinen haluaakin panostaa jäsenistön aktiivisuuteen: ”Aktiivinen kokoomustoiminta lähtee aktiivisista yhdistyksistä ja ennen kaikkea niiden jäsenistä.”, Nissinen kiteyttää.

Tulevan toimintavuoden keskiössä on valmistautuminen vuoden 2021 kuntavaaleihin. Kokoomuksen tavoitteena Jyväskylässä on täysi 100 ehdokkaan monipuolinen, alueellisesti laaja, opiskelijoista, yrittäjistä, toimihenkilöistä sekä niin 18-vuotiaista nuorista kuin eläkeläisistä koostuva ehdokaslista.

Lisätietoja:

Niilo Nissinen, puheenjohtaja 1.1.2020 alkaen