Kokoomus nimesi liki puolet kuntavaaliehdokkaistaan Jyväskylässä

Kokoomuksen Jyväskylän kunnallisjärjestö nimesi liki puolet kuntavaaliehdokkaistaan yhdistyksen kokouksessa Jyväskylän kaupungintalolla sunnuntaina 16.8.2020. Nimettävien kuntavaaliehdokkaiden joukossa on muun muassa nykyiset kaupunginvaltuutetut Katja Isomöttönen, Jaakko Selin ja Caius Forsberg. Ehdokkaaksi nimettiin myös kunnallisjärjestön puheenjohtaja Niilo Nissinen ja eduskuntavaaleissa 2019 Jyväskylän kokoomusehdokkaista toiseksi eniten ääniä saanut Janiika Vilkuna-Räsänen.

Kokoomuksen nimetyt ehdokkaat koostuvat monipuolisesti eri ammattikuntien ja ikäryhmien edustajista. Kokoomuksen nuorin nimetty kuntavaaliehdokas on 18-vuotias Emma Suni, ja muun ehdokasjoukon ikäjakauma kattaa laajasti eri ikäisiä ehdokkaita aina yli 80-vuotiaisiin. Ehdokkaat edustavat monipuolisesti eri ammattikuntia yksityiseltä, julkiselta ja kolmannelta sektorilta. Mukana ovat mm. ylilääkäri Martti Aukee, poliisi ja yrittäjä Toni Norppa sekä lehtori ja terveystieteiden maisteri Hannu Piispanen. Nimetyissä ehdokkaissa on useita opiskelijoita ja eläkeläisiä.

Luettelo kaikista Kokoomuksen Jyväskylän kunnallisjärjestön nimeämistä ehdokkaista:

Aukee Martti, Arpiainen Topi-Veli, Ettala Esa, Forsberg Caius, Hakala Lasse, Hautamäki Riitta-Maija, Hyökyvaara Jorma, Ikkala Markku, Isomöttönen Katja, Jaatinen Veli-Matti, Kaitera Vesa, Koskela Antti, Kämäräinen Jarkke, Lamberg Markku, Laitinen Juuso, Liukkonen Leo, Mikkola Markus, Mengus Mikael, Neuvonen Juho, Niekka Pentti, Niemi Riikka, Nissinen Niilo, Norppa Toni, Paavonen Raili, Pakarinen Miro, Piispanen Hannu, Poutanen Mikko, Pyykkönen Taija, Pärnänen Anna, Rouhiainen Eeva-Kaisa, Runtuvuori-Salmela Anniina, Sahlberg Arja, Saikkonen Leila, Saraste Karoliina, Selin Jaakko, Suni Emma, Tenhunen Mikko, Tourunen Tauno, Tuomi-Sorjonen Pia, Vaherto Valtteri, Vilkuna-Räsänen Janiika, Ylitalo Sanna-Mari

Lisätietoja:

Niilo Nissinen, puheenjohtaja, Kokoomuksen Jyväskylän kunnallisjärjestö ry

p. 040 018 3238 / niilonissinen@gmail.com

Karoliina Saraste, kunnallis- ja järjestösihteeri, Kokoomuksen Jyväskylän kunnallisjärjestö ry

p. 044 981 2862 / karoliina.saraste@kokoomus.fi