Kokoomuksen kaupunginvaltuutetut harmissaan uudesta Hippos-valituksesta

Hämeenlinnan hallinto-oikeuteen on jätetty valitus koskien Jyväskylän kaupunginhallituksen tekemää hylkäävää päätöstä Hippos-hankkeesta tehtyyn oikaisupyyntöön. Kokoomuksen Jyväskylän kaupunginvaltuutetut Caius Forsberg ja Sinuhe Wallinheimo ovat erittäin harmissaan valituksesta, joka viivästyttää Hippos-hankkeen jo useita kertoja myöhästynyttä toteuttamista entisestään. Valitus voi myös aiheuttaa merkittävän riskin hankkeen toteutumiselle.

“Arvostan valittajien pitkää ja ansioitunutta uraa liikunnan parissa, mutta tällä tavalla he eivät ole tavallisten liikunnan harrastajien puolella. Päinvastoin heidän valitusrumbansa on jäädyttämässä koko liikuntapääkaupungin asemaa tavoittelevan Jyväskylän harrastajien olosuhteiden edistämisen” pohtii Forsberg.

”Puheet liikuntapääkaupungista voidaan pikku hiljaa unohtaa jarrutuskolmikon vuoksi. Olemme menettäneet valitettavan paljon kilpailukykyämme urheilun ja liikunnan saralla viime vuosina jarrutuksen vuoksi. Muut kaupungit investoivat vahvasti, me emme”, Wallinheimo jyrähtää.

Hippos-hanke on ollut käynnissä jo lähes kymmenen vuotta. Hanke on vuosien aikana viivästynyt lukuisten valitusten vuoksi. Viimeisimmän oikaisupyynnön Jyväskylän kaupunginhallitus hylkäsi 17. tammikuuta. Kokoomusvaltuutettujen mukaan nyt olisi tärkeää tärkeää, että liikuntahankkeet saadaan vihdoin etenemään demokraattisesti valitun kaupunginvaltuuston päätösten mukaisesti.

“Kiitos virkamiehille ja sijoittajille, jotka ovat vaikeuksista huolimatta jaksaneet uskoa hankkeeseen. Ennemmin tai myöhemmin uusi Hippos toteutuu, mutta valitettavasti nämä valitukset ovat tulleet veronmaksajille kalliiksi. Valittaminen kuuluu ehdottomasti suomalaiseen demokratiaan ja siihen pitää olla kuntalaisilla oikeus. Mutta kolmatta kertaa valittaminen lähes samalla sisällöllä samojen henkilöiden toimesta demokraattisesti päätetystä asiasta, ei mene oikeustajuuni” Forsberg toteaa.

”Valittajat ovat todenneet, että enemmistö on väärässä. Itse voisin todeta, että väärässä olevat valittajat taitavat löytyä siitä kuuluisasta peilistä”, Wallinheimo paukauttaa.