Hyvinvointia liikunnasta ja kulttuurista

Kokoomukselle on tärkeää taata kohtuuhintaiset liikunnan ja kulttuurin harrastusmahdollisuudet lapsille ja nuorille. Kulttuurin helpolla saavutettavuudella, monipuolisilla ja kaikenikäisille suunnatuilla liikuntapaikoilla edistetään kuntalaisten psyykkistä ja fyysistä hyvinvointia.

Hippos-hankeen, Jyväsjärven ulkokuntosalin ja lukuisten muiden liikuntamahdollisuuksia lisäävien hankkeiden avulla Jyväskylästä voidaan tehdä Pohjoismaiden liikuntapääkaupunki.

Kulttuuriin tehtävät investoinnit eivät saa jäädä jalkoihin kuten Keski-Suomen museon peruskorjaus ja Kaupunginteatterin ja Jyväskylän sinfonian tilaratkaisujen edistäminen.

Valinnanvapaus, laadukkaat sosiaali- ja terveyspalvelut sekä mahdollisuus päästä lääkäriin kellonajasta riippumatta luovat turvaa ja tukevat yksilön terveyttä. Uudesta sairaalastamme on valmistumassa maamme ensimmäinen digisairaala. Sähköisten palvelujen toteutuksella voidaan helpottaa kuntalaisten arkea ja edistää hyvinvointia.