Palvelualoitteelle jatkoa!

Jyväskylä jatkaa edelläkävijänä: Jyväskylän kokoomuslaiset ovat tyytyväisiä, että yrittäjyyttä ja kuntalaisten vaikuttamismahdollisuuksia tuetaan palvelualoitteella myös jatkossa!

Kaupunginvaltuusto on 28.8. pitämässään kokouksessa päättänyt jatkaa kokoomuksen ajaman palvelualoitteen jatkamista valtuustokauden 2017-2021 loppuun saakka. Jyväskylä otti palvelualoitteen käyttöön 1.7.2016 ensimmäisenä Suomessa. Kokoomuksen ajaman palvelualoitteen tarkoitus on edistää kuntademokratiaa mahdollistamalla aloitteen tekemisen kunnan toimialaan kuuluvan palvelun kilpailuttamisesta tai ulkoistamisesta siten, että palvelu voidaan tuottaa laadukkaammin ja edullisemmin. Aloite lisää kuntalaisten vaikuttamismahdollisuuksia sekä tukee ja kannustaa kaupungin yrittäjyyttä.

Kaupunginvaltuusto äänesti palvelualoitteen jatkosta äänin 45-22. Valtuuston vasemmistoedustajat SDP:sta ja vasemmistoliitosta äänestivät aloitetta vastaan kaupunginhallituksessa sekä valtuustossa.

Jyväskylä on ollut rohkeasti aikaansa edellä ja on tärkeää, että jatkamme tällä edistyksellisellä linjalla. Aloitteen voi tehdä Jyväskylän kaupungin asukas ja yhteisö, minkä johdosta se lisää kuntalaisten vaikuttamismahdollisuuksia”, toteaa kaupunginhallituksen 1. varapuheenjohtaja Juha Suonperä (kok), ”Palvelualoite on mahdollisuus paitsi kuntalaisille, myös kolmannelle sektorille, yrityksille sekä julkiselle palvelutuotannolle.