Keskimaan ja Osuuspankin edustajistovaalit 2017

Kiinnostaako sinua vaikuttaa osuuskauppasi tai -pankkisi asioihin? Nyt sinulla on siihen tilaisuus, sillä voit lähteä ehdolle Osuuskauppa Keskimaan sekä Keski-Suomen Osuuspankin edustajistoihin!

KESKIMAAN EDUSTAJISTOVAALIT

Osuuskauppa Keskimaan edustajistovaalit pidetään 27.9.-16.10.2017. Edustajistot ovat osuuskauppojen päätöksentekoelin, jota kautta asiakasomistajat voivat olla mukana vaikuttamassa oman kauppansa asioihin. Äänestää vaaleissa voivat kaikki Keskimaan 31.12.2016 mennessä 15-vuotta täyttäneet jäsenet. Lisätietoja edustajistosta ja vaaleista: https://www.s-kanava.fi/web/keskimaa/vaalit

Kokoomuslaiset voivat jälleen kerran lähteä ehdolle Kokoomuksen omalta listalta: ehdokaslistojen kokoaminen tapahtuu 7.8. – 18.8. välisenä aikana, mutta ehdokkaiden etsiminen on jo aloitettu. Ehdolle näihin vaaleihin voi lähteä kuka tahansa, joka täyttää seuraavat vaalikelpoisuuden:

• täysi-ikäinen (18-vuotta)
  • Osuuskauppa Keskimaan jäsen 31.12.2016 alkaen (rinnakkaiskortti ei riitä)
  • Vakituinen osoite Keskimaan toimialueella

Ehdokkailta tullaan keräämään ehdokassuostumus, johon ehdokkaan yhteystiedot kootaan toimitettavaksi Keskimaan vaalien vaalilautakunnalle ehdokaslistan mukana. Ehdokkuus ei maksa mitään. Mikäli kiinnostuit ehdokkuudesta tai ehdolle asettumisesta heräsi kysymyksiä, olethan yhteydessä Jyväskylän jäsenalueen asiamieheen, Niilo Nissiseen (niilo.nissinen@kokoomus.fi, puh. 0449812862). ILMOITATHAN KIINNOSTUKSESTASI VIIIMEISTÄÄN 15 .8. MENNESSÄ!

KESKI-SUOMEN OSUUSPANKIN EDUSTAJISTOVAALIT

Keski-Suomen Osuuspankin edustajistovaalit pidetään 6.11. – 19.11. Ehdokkaaksi asettuminen tapahtuu 14.8. – 8.9.2017.

Ehdokkaaksi voi asettua jokainen hyvämaineinen Osuuspankin omistaja-asiakas, joka käyttää sen palveluja ja joka

• on liittynyt omistaja-asiakkaaksi viimeistään 30.6.2017,
  • on täysivaltainen ja täyttänyt 18 vuotta 8.9.2017 mennessä, ja joka
  • ei ole OPn palveluksessa, eikä sen hallituksen tai hallintoneuvoston jäsen.

Vaaleja aiemmasta on uudistettu siten, että perinteisistä listavaaleista luovutaan ja kuka tahansa asiakasomistaja voi lähteä ehdolle, mikäli hän saa kolme (3) kannattajaa, jotka ovat myös K-S Osuuspankin jäseniä. Kannattajat voivat toimia myös muiden ehdokkaiden kannattajina. Vaaleista lisätietoja voi löytää tämän linkin takaa: https://op-edustajistonvaalit.fi/fi/ehdokkaalle

Voit ilmoittautua ehdokkaaksi tuon sivuston kautta 14.8. – 8.9.2017 tai paperilomakkeella. Lomakkeita saa osuuspankin konttoreista.

Johtuen uudistuneesta vaalitavasta, ei kokoomus voi asettaa näissä vaaleissa omaa ehdokaslistaansa. Kannustamme kaikkia ehdokkuudesta kiinnostuneita jäseniämme lähtemään ehdolle ja vaikuttamaan oman Osuuspankkinsa asioihin!

Lisätietoja:

Niilo Nissinen